Traject
1. Ontspannen
Binnen het dagprogramma is er veel aandacht voor persoonlijk contact, rust en ontspanning.
Op deze manier wordt er ruimte gecreërd voor herstel, kan de eigen wil (her)ontdekt worden en er motivatie ontstaan om in de stimulerende omgeving op ontdekkingstocht te gaan.
- Ruimte voor herstel
- Veilige omgeving
- Eigen wil
2. Ontdekken
Het peercontact biedt hoogbegaafde thuiszitters de mogelijkheid om met gelijkgestemden te communiceren en samen te werken. De groepen zijn klein en zorgvuldig samengesteld om ervoor te zorgen dat iedereen zich op zijn gemak voelt en maximaal kan profiteren van de rijke leeromgeving.
Voor een prikkelende leeromgeving wordt er gebruik gemaakt van een rijke collectie aan smartgames, (technisch) lego, informatieve boeken en knutselmateriaal. Verder maken we gebruik van lesmateriaal dat speciaal is ontwikkeld voor hoogbegaafden.
- Peercontact
- Kleine groepen
- Rijke leeromgeving
3. Ontwikkelen
Een hoogbegaafde moet creëren; het is een eerste levensbehoefte. Wanneer uw kind ontdekt waar zijn of haar talenten liggen en hiermee aan de slag gaat, zal er weer voldoening ontstaan en een grotere weerbaarheid om nieuwe uitdagingen aan te kunnen gaan. Wanneer een hoogbegaafd kind wordt uitgedaagd op zijn of haar eigen niveau, zullen ook de executieve vaardigheden zich ontwikkelen. Hierdoor kan er een moment komen waarop uw kind zich weer klaar voelt om naar school te gaan. In deze fase kan er dan ook gewerkt worden aan eventuele hiaten. Zo wordt de overgang naar school versoepelt.
- Creëren
- Weerbaarheid vergroten
- Hiaten dichten
“Lida begrijpt kinderen die uitdaging nodig hebben goed. Ze kan ook heel rustig blijven. Dat helpt mij ook om rustig te blijven, zelfs als ik soms wat paniek voel.”
[Ellie, 10 jaar]
Maak jouw eigen website met JouwWeb